Статьи

Чому ваша компанія має діджиталізуватись і 4 приклади того, як це робити

Про те, що у сучасного бізнесу є лише два варіанти (змінюватися або померти), не сказав тільки ледачий. Для сучасної цифрової реальності більш доцільно навіть говорити, що вибір ми робимо між тим, щоб діджиталізуватись або канути в лету.

Чому питання постає так категорично?

Згідно з опитуванням INSEAD Emerging Markets Institute, Universum і HEAD Foundation 2017 року 72% респондентів з числа представників поколінь X та Y вважають технологічні можливості роботодавця важливими (і, певно, зроблять вибір на користь тієї компанії, чиї можливості у цьому контексті ширші). А згідно з минулорічним опитуванням Dell Technologies, яке було проведено серед 12 000 учнів старших класів середніх шкіл і коледжів у 17 країнах світу, 91% респондентів стверджує, що одним з основних чинників при влаштуванні на роботу буде те, які технології запропонує роботодавець. Ще 80% вважають, що технології і автоматизація посприяють формуванню більш справедливого робочого середовища, запобігаючи дискримінації й упередженості.

Звичайно, світові дослідження не завжди збігаються з нашими локальними реаліями. Проте кейси номінантів Премії HR-бренд доводять: цифрові інструменти можуть і повинні успішно використовуватись в українських компаніях.

1. Діджиталізація в рекрутменті – відповідь на потреби покоління Z.

Так, Salateira запустила співбесіди за 90 секунд за допомогою Job Bot у Telegram, Viber чи Facebook. Тим самим показавши своїм потенційним співробітникам з числа молоді, що компанія піклується про їхній особистий час, та допомігши перемогти страх проходження першої співбесіди з менеджером з персоналу. Таке рішення – не тільки прояв турботи про кандидатів. Воно має вигоди й для самої компанії: приріст відгуків порівняно з пошуком персоналу в соціальних мережах у 1,5 раза, збільшення зовнішнього кадрового резерву за 2,5 місяця на 2767 осіб, зниження вартості залучення одного кандидата у 2 рази тощо.

2. Діджиталізація в адаптації нових співробітників.

Зменшити витрати та знизити залученість лінійного керівника при вступі на посаду нового співробітника? Це завдання для цифрових інструментів.

У 2017 році компанія «Реккітт Бенкізер Україна» в рамках Премії HR-бренд Україна презентувала кейс «Онлайн-вступ на посаду для торгового представника». Завдяки цьому проекту вдалось стандартизувати та структурувати вступ на посаду торгового представника, дати змогу торговому представнику засвоїти і теоретичну, і практичну частини візиту до аптеки, не виходячи з дому, зменшити витрати та знизити залученість лінійного керівника. Звучить привабливо, чи не так?

3. Діджиталізація у роботі з залученістю персоналу.

Певно, ми всі прагнемо до того, щоб стратегічні рішення були максимально об'єктивними. І для цього вони мають ґрунтуватись не на інтуїції, відчуттях чи судженнях, а на цифрах та фактах. Як ви вирішуєте, що варто покращити в компанії? Напевно, досліджуючи ступінь задоволеності персоналу. Однак чи вносяться ініціативи, проявлені за результатами цих досліджень, у KPI\OKRs менеджерів компанії? А скільки взагалі часу займають ці дослідження та наскільки охоче беруть у ньому участь співробітники?

У SoftServe зробили висновок, що якісні покращення у компанії можливі лише тоді, коли у цьому процесі будуть зацікавлені всі сторони, коли будуть працівники, які готові давати фідбек, та керівники, які готові його враховувати та застосовувати у своїй роботі. Тому було створено середовище, де комфортно та цікаво залишати фідбек і яке самостійно аналізує відповіді у різних розрізах, а опитування зробили схожим на гру. Кожна сесія опитування – це окремий раунд, після якого підбиваються підсумки і виставляються оцінки. Плануються дії, щоб поліпшити результати, і втілюються у життя. Минає 4 місяці і відбувається наступний раунд – нова сесія опитування і нові оцінки. У перерві між раундами відбувається активна комунікація щодо статусу та планів впровадження покращень. Працівники завжди у курсі того, що відбувається, і можуть поставити свої запитання та залишити коментарі. Це дозволило збільшити кількість лояльних до компанії працівників (promoters) та зменшити кількість тих, хто був незадоволений певними аспектами роботи (detractors).

3. Діджиталізація у навчанні, причому як потенційних працівників, так і наявних.

Наприклад, у ПриватБанку створили сучасну унікальну онлайн-платформу для практики, що забезпечує високу якість підготовки практикантів і задовольняє потреби студентів вишів і банку. Зареєструвавшись на сайті онлайн-практики та маючи картку ПриватБанку, студенти могли пройти 10 модулів теорії і виконати 5 практичних завдань, а при успішному проходженні – отримати іменний сертифікат зі спеціалізацією і набраними балами. Така онлайн-практика забезпечує компанії безперервний потік мотивованих кандидатів, за допомогою яких закривається більше третини зовнішніх вакансій.

А у «Датагруп» створили єдиний простір для обміну ідеями, взаємодії та активної самореалізації співробітників – DataLab. Базою для цього став портал системи дистанційного навчання, який зазнав значних змін: повного оновлення дизайну та навігації, кардинальної зміни стилю комунікації, прийняття нового підходу до створення контенту й наповнення порталу. Співробітники компанії отримали можливість самостійно впливати на матеріали, за якими вони навчаються, задавати теми для обговорень, формувати ком’юніті, яке їм необхідно. Мета DataLab – не змушувати навчатись, а формувати у співробітників осмислену потребу у саморозвитку.

✅ Ваша компанія має власний кейс, який може продемонструвати процес трансформації бренда роботодавця, сучасні тренди в рекрутменті та нові підходи бізнесу до корпоративної соціальної відповідальності?

✅ Ви готові привернути увагу роботодавця до свого бренда, познайомитись з HR-спільнотою, приєднатись до унікального нетворкінгу?

✅ Чи бажаєте першими дізнатись про тренди управління талантами?

Залишайте заявку на подачу проекту чи придбання квитків!

Організаційний комітет «Премії HR-бренд Україна» 2019 запрошує компанії для участі у спеціальній номінації «Digital в HR». У цій номінації можуть брати участь проекти, подані в рамках основних номінацій Премії HR-бренд Україна.

Чому ваша компанія має діджиталізуватись і 4 приклади того, як це робити
Вакансии дня

Комментарии