Статьи

Які компетенції необхідні в майбутньому?

До появи кеглеустановлювальних машин кеглі для боулінгу розставлялися вручну. Ця професія називалася пінспоттер. Кольщики льоду різали його на замерзлих озерах. Утворені куби доставлялися замовникам і використовувалися для зберігання продуктів. Ліхтарники запалювали вогонь у ліхтарях і до винаходу електричних ламп були потрібні практично по всьому світу. Щуролови раніше були затребувані в Європі, вони контролювали популяції щурів. Комутацію на телефонній станції до винаходу АТС здійснювали телефоністки. Так можна продовжувати і продовжувати. Але це вже історія і навряд чи вона повернеться назад...

Зниклі професії говорять людству про те, що світ невпинно змінюється. Причому з кожним десятиліттям зміни стають усе більш помітними й вимагають від людей швидкої адаптації до нових викликів. Це стосується і професійних навичок. Уже неможливо навчитися одній справі так, щоб не переучуватися і не набувати нових компетенцій. Однак існують навички, які будуть затребувані в цифровому світі довгі роки.

Експерти hh.ua | grc підказують, які компетенції потрібно розвивати і вдосконалювати, аби бути затребуваним фахівцем протягом усієї кар'єри.

Здатність до самонавчання

Навряд чи комусь захочеться закінчувати університет 5-10 разів у житті. Та й не потрібно. Адже диплом сьогодні – не на першому місці. В майбутньому важливо навчитися бути гнучким, постійно опановувати суміжні і навіть нові для себе професії, набувати нових навичок, щоб відповідати мінливій реальності. Для цього вже зараз є курси, семінари, тренінги, вебінари, майстер-класи та відкриті лабораторії. Конкуренція на ринку вже зараз змушує ці навчальні програми бути більш доступними за ціною і зручними для клієнта. Завдання пошукача – виробити звичку до постійного набуття нових знань, навчитися засвоювати інформацію й ефективно її використовувати.

Які компетенції необхідні в майбутньому?

Самоорганізація

Зростання числа віддалених співробітників відбувається з року в рік. За даними Міжнародної організації праці, їхня частка від усіх працівників у розвинених країнах становить сьогодні 20%. А в США та Японії вже близько 40% людей працюють поза офісом. Представники покоління Y схильні змінювати роботу кожні два-три роки, а Z майже завжди вибирають вільний графік. Сучасні прогресивні роботодавці оцінюють не кількість робочих годин, а ефективність дій співробітників та отримані результати. Щоб бути продуктивним у такому режимі, потрібно вміти організувати себе. Збільшиться важливість самоконтролю і планування, вміння розпоряджатися часом ефективно. Важливо вміти розподіляти завдання за значущістю, самостійно контролювати дедлайни, відокремлювати роботу від особистих справ, а робити це поза офісом куди складніше.

Емоційний інтелект

Співчуття, підтримка, почуття гумору – це те, чого немає у машин. Під емоційним інтелектом слід розуміти вміння управляти власними емоціями, а також здатність розбиратися в мотивах людей і передбачати поведінку інших. Щоб працювати в команді й ефективно управляти колективом, важливо навчитися слухати і чути одночасно. У людини з широким кругозором і необмеженим мисленням – того, хто зможе взаємодіяти з різними людьми, незалежно від їхніх переконань, національності, релігії, – більше шансів досягти успіху.

Які компетенції необхідні в майбутньому?

Навички програмування

Ми живемо в діджитал епоху. Онлайн можна зробити якщо не все, то практично все. Придбання товарів і послуг, банкінг, розваги, навчання, робота, спілкування. Гаджет стає не лише інструментом розваги, а й інструментом пізнання і розвитку. У цифровому світі не можна прожити без уміння працювати з цифровими технологіями, в тому числі з віртуальною і доповненою реальністю. Навички елементарного програмування в найближчі 20 років можуть стати такими ж необхідними для людини, як уміння читати і писати.

Креативність

Рутинні завдання можуть виконувати і машини. А ось нестандартно мислити і створювати нові шляхи вирішення проблем – це для людини. Креативність не закладається з народження, цю навичку можна і потрібно розвивати. Адже здатність робити нездійсненне і вирішувати невирішуване стає головною конкурентною перевагою, що приносить успіх і гроші.

Які компетенції необхідні в майбутньому?

Критичне мислення

В епоху надлишку інформації і можливості встановлювати онлайн-контакти з великою кількістю людей важливо відрізняти правдиву інформацію від неправдивої, корисні контакти від сміття. Тому корисно час від часу ставити під сумнів власні переконання й інформацію, що надходить. Здатність критично мислити, чітко висловлювати думки, відсівати неважливе і концентруватися на завданні буде корисною в будь-якій роботі на будь-якій посаді.

Концентрація й управління процесами

У майбутньому рутинна робота буде автоматизована, людям залишаться найскладніші завдання. Уміння концентруватися знадобиться, щоб справлятися з інформаційним перевантаженням, керувати складною технікою і системами. Управляти глобальними процесами неможливо без знань, концентрації і комплексного підходу до вирішення проблем. Адже важливо бачити й аналізувати суть того, що відбувається, розбиратися з причиною проблеми, а не «гасити» її наслідки. Цінною якістю стане системний підхід і вміння помічати неочевидні деталі.

Висока адаптивність та ентузіазм

Роботодавець хоче отримати результат одразу ж. Ніхто не має наміру чекати, поки людина розгойдається і звикне. Тому цінуватися будуть кандидати, які можуть влитися в процес «з порога» і з ентузіазмом взятися за вирішення завдання. Апатії і безініціативності – не місце в успішній кар'єрі. Це не модно і не оплачувано.

Вакансии дня

Комментарии