Статьи

Чи готові українські пошукачі до майбутнього?

На Всесвітньому економічному форумі (World Economic Forum), який відбувся наприкінці січня 2019 року, висловили припущення, що вже через 5 років ми зможемо побачити зміну більше 35% робочих навичок, наявних у сучасних людей.

HeadHunter Україна дослідив, чи мають українські претенденти вміння, які, на думку фахівців, будуть найціннішими для роботодавців у 2020 році, і наскільки ці soft skills затребувані на ринку праці зараз.

1. Протягом найближчого часу перевагу при влаштуванні на роботу матимуть ті фахівці, чиї навички і знання будуть відповідати умовам часу.

Наприклад, завдання з контролю якості втратить свою актуальність — замість людини це можуть робити машини. Паралельно з цим на перший план вийдуть якості, які дозволять кандидатам швидко адаптуватися до змін, самостійно й оперативно опановувати нові технології, діяти на випередження. Звичайно, не всі якості, яким пророкують велику затребуваність у 2020 році, є новими. Більшість з них актуальні і зараз, але ось їхня пріоритетність значно зміниться.

Так, у найближчому майбутньому найціннішими навичками будуть:

• вміння вирішувати комплексні завдання

• критичність мислення

• креативність

• навичка управління людьми

• навички успішної комунікації

• емоційний інтелект

• здатність робити висновки і приймати рішення

• клієнтоорієнтованість

• навички ведення переговорів

• гнучкість мислення

Чи готові українські пошукачі до майбутнього?

2. Аналіз бази вакансій сайту hh.ua за останні 12 місяців показує: перераховані навички та якості вже затребувані українськими роботодавцями.

Вміння вирішувати комплексні завдання фігурує в пропозиціях у сферах:

«Транспорт», «Бухгалтерія», «Маркетинг», «Банки», «Консультування», «Продажі», «Виробництво», «IT, телеком», «Адміністративний персонал», «Управління персоналом» тощо. А ось критичне мислення потрібно, якщо ви претендуєте на посаду в профсферах «IT, телеком», «Маркетинг», «Бухгалтерія», «Банки», «Консультування», «Мистецтво, медіа», «Управління персоналом», «Будівництво», «Безпека», «Продажі».

Широким попитом користуються креативні співробітники, особливо — у пропозиціях про роботу в маркетингу.

Крім того, таке побажання до майбутніх співробітників висувають роботодавці, які шукають фахівців у спеціалізаціях «IT, телеком», «Продажі», «Виробництво», «Управління персоналом», «Наука, освіта», «Адміністративний персонал», «Початок кар'єри», «Туризм, ресторани». Однак дані навички не нові — вони фігурують у доповіді Всесвітнього економічного форуму Future of Jobs як затребувані роботодавцями в 2015 році. А ось якості «емоційний інтелект» і «гнучкість мислення» («когнітивна гнучкість»), на думку авторів доповіді, раніше актуальними не були. Однак у поодиноких випадках вони зустрічаються у вакансіях, розміщених на сайті hh.ua за останні 12 місяців.

Високий рівень емоційного інтелекту стане в пригоді, якщо ви претендуєте на посаду в профсферах:

«Маркетинг», «IT, телеком», «Адміністративний персонал», «Управління персоналом», «Продажі», «Бухгалтерія», «Банки», «Топ-менеджмент», «Початок кар'єри», «Будівництво». Гнучкість мислення — більш популярна вимога серед українських роботодавців, проте також зустрічається не дуже часто. Про це говорять компанії, які шукають співробітників у профсферах «Продажі», «Адміністративний персонал», «Медицина», «Маркетинг», «Управління персоналом», «Топ-менеджмент», «Бухгалтерія», «Транспорт», «Виробництво», «Банки». Загалом у галузевому зрізі картина затребуваності «навичок майбутнього» за сферами виглядає таким чином: найчастіше подібні вміння фігурують у профсферах «Маркетинг», «Продажі», «Адміністративний персонал», «IT, телеком», «Управління персоналом» тощо.

3. Водночас аналіз резюме, розміщених за останні 12 місяців на сайті hh.ua, показує, що пошукачі готові до нових вимог і демонструють наявність відповідних навичок.

Так, про вміння комплексно вирішувати проблеми говорять кандидати, які претендують на роботу в профсферах «Топ-менеджмент», «IT, телеком», «Продажі», «Маркетинг», «Виробництво», «Будівництво», «Бухгалтерія», «Транспорт», «Юриспруденція», «Консультування». Про наявність критичного мислення заявляють кандидати зі сфер «IT, телеком», «Топ-менеджмент», «Виробництво», «Продажі», «Маркетинг», «Адміністративний персонал», «Початок кар'єри», «Бухгалтерія», «Управління персоналом», «Мистецтво, медіа». А креативність присутня у кандидатів із профсфер «Маркетинг», «Мистецтво, медіа», «Початок кар'єри», «IT, телеком», «Продажі» тощо.

Крім того, пошукачі активно проходять курси з підвищення рівня емоційного інтелекту. Причому половина кандидатів, які відзначили такий курс у своєму резюме, — пошукачі з вікової групи 31-40 років. Судячи з CV, цій же категорії більшою мірою властива гнучкість мислення — з усіх кандидатів, які вказали таку навичку, на неї припадає 42%.

Чи готові українські пошукачі до майбутнього?

Очевидно, що ринок праці, як і інші сфери, не константний: змінюється затребуваність тих чи інших професій, змінюються вимоги роботодавців і очікування пошукачів. І розуміння трендів та прогнозів на майбутнє — абсолютний must-have для фахівців, які хочуть бути затребуваними на ринку праці.

Вакансии дня

Комментарии