Статьи

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

На сьогодні діджиталізація загалом та соцмережі зокрема активно увійшли в наше життя та міцно вкоренились у ньому. І якщо соціальні медіа відіграють для багатьох таку велику роль, то важливо розуміти, який вплив вони мають.

HeadHunter Україна дослідив, як пошукачі та роботодавці використовують соціальні мережі, і консолідував результати опитувань користувачів сайту hh.ua, присвячених цій темі.

Як пошукачі знаходять роботу?

Прослідкувати процес застосування соціальних мереж можна з етапу пошуку роботи. Загалом процес зміни працедавця є доволі стресовим для пошукачів. Хоча, згідно з теорією поколінь, представники покоління «Y», які наразі складають 44% пошукацької аудиторії (згідно з аналізом бази резюме сайту hh.ua), готові не тільки легко переходити з компанії в компанію, але і кардинально змінювати напрямок своєї діяльності.

Прийнявши рішення розпочати пошуки нової роботи, пошукачі в основному починають переглядати job-сайти, а також запитують знайомих, чи не знають вони про можливі відкриті позиції. А кожен п’ятий кандидат звертається саме до соціальних мереж як до джерела інформації про відкриті вакансії.

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

Де шукають інформацію про рободавця?

На наступному етапі, отримавши пропозицію про роботу чи зацікавившись вакансією, пошукачі використовують соціальні мережі для пошуку інформації про потенційного роботодавця. Згідно з дослідженням HeadHunter Україна «Рейтинг роботодавців України» 2018, 6% респондентів з досвідом до двох років та 10% з досвідом від трьох років передивляються сторінки компаній у соціальних мережах з метою пошуку інформації про роботодавця.

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

Використовують соціальні мережі і представники компаній. Уже в 2016 році близько 75% роботодавців вивчали профіль кандидатів у соцмережах перед тим, як ухвалити остаточне рішення про працевлаштування нового співробітника. І є всі підстави вважати, що наразі їхня кількість істотно зросла. Хоча кандидати й не надто активно поширюють посилання на свої профілі у CV. Так, з усієї кількості резюме, розміщених на hh.ua, менше 1% містять лінки на сторінки пошукачів. З них 76% припадає на Facebook та 24% - на LinkedIn.

Чи додають колег у друзі?

Але, влаштувавшись на роботу, фахівці використовують соціальні мережі активніше — для взаємодії з колегами та щоб отримувати професійний контент. Так, згідно з опитуванням, проведеним Дослідним центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua у серпні 2017 року, більше половини респондентів активно додають співробітників «у друзі».

Робочі процеси і онлайн-середовище: лайки, репости, дружба з колегами

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

Чи вказують місце роботи у соціальних мережах?

Але те саме опитування показало: далеко не всі респонденти охоче вказують місце роботи на своїх сторінках у соціальних мережах. Так, кожен третій респондент узагалі уникає так робити, а ще третина опитаних вказує лише довготривалі місця роботи.

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

Підводні камені

Проте є у використанні соціальних мереж і негативний бік: кожен третій респондент опитування HeadHunter відволікається на них під час роботи. Та й загалом стовідсотково зосереджуватись на робочих завданнях вдається лише 10% респондентів, інші ж періодично відкладають їх, віддаючи перевагу іншій діяльності.

Соціальні мережі, пошук роботи та життя у трудовому колективі

Отже, наразі ми можемо говорити про великий вплив соціальних мереж на різні аспекти нашого життя, в тому числі – на процес працевлаштування та подальше перебування в робочому колективі. Соцмережі можуть як приносити користь (наприклад, слугувати джерелом інформації про відкриті вакансії, потенційного роботодавця чи пошукача), так і завдавати шкоди та відволікати нас від робочих завдань.

Вакансии дня

Комментарии