Статьи

Бій прокрастинації, або як робити все вчасно

Ефективність і продуктивність робочого процесу – must-have сучасного світу. Ми прагнемо робити більше, швидше, краще.

Ці дані підтверджує і дослідження HeadHunter Україна: зосереджуватися на роботі вдається лише 10% опитаних. Решта ж періодично відкладає робочі завдання, віддаючи перевагу іншій діяльності. Це відбувається, в тому числі, через величезну кількість чинників цифрового світу, що відволікають. У результаті такого розсіювання уваги і схильності до постійного відкладання справ дедлайн і стрес стають вашими постійними супутниками.

Експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна склали ТОП-5 корисних порад, як дотримуватися часових меж і все робити вчасно:

1. Озвучуйте свої дедлайни якомога більшій кількості людей. Наприклад, начальник дав вам завдання написати 5 текстів «так швидко, як вийде». Поставте самі собі часові межі, наприклад, до кінця поточного місяця, озвучте їх начальнику, двом колегам, офіс-менеджеру. На запитання «коли буде готове?» уникайте відповідати розмитими формулюваннями «скоро», «найближчим часом». «Скоро» – поняття розтяжне, причому для всіх різне.

Бій прокрастинації, або як робити все вчасно

2. «Їжте слона по шматочках», тобто розбивайте одну грандіозну справу на більш дрібні, а їх, своєю чергою, на ще дрібніші. Так, 5 текстів до кінця місяця – це здається багато, але якщо поставити собі маленькі дедлайни: 2 тексти – до кінця поточного тижня і по одному – протягом трьох наступних, то завдання вже не здається нездійсненним. Головне – чітко дотримуватися цих термінів. При цьому починайте з найскладнішого, виконавши це, все інше можна буде завершити граючи.

Бій прокрастинації, або як робити все вчасно

3. Створіть власну систему винагород і заохочень, засновану на ще одному корисному прислів'ї: коли почав орати, так у сопілку не грати. Не починайте пити чай, не закінчивши розпочатий звіт, тим більше, якщо маєте схильність до затягування справ. Спочатку закінчіть звіт – потім пийте чай з цукеркою. За зданий вчасно проект заохотьте себе походом по магазинах. За успішну презентацію – купівлею нового гаджета. Таким чином, у вас буде стимул працювати швидко й якісно.

4. Приберіть «дратівливі чинники», такі як телефон і соцмережі. Саме вони – найбільші вбивці часу. Якщо відчуваєте, що не вписуєтеся в дедлайн, краще вимкніть телефон, а разом з ним – фейсбук, месенджер, телеграм, вайбер та інше. А на робочий комп'ютер можна завантажити безкоштовні програми, що блокують доступ до певних сайтів у певний час. Наприклад, розважальні сайти і сторінки в соцмережах можна заблокувати на період з 10 до 18 години.

5. Уникайте «пожирачів часу» – людей, які відволікають вас від роботи. У кожного напевно є колега, що полюбляє «присісти на вуха», навчіться «відшивати» таких ввічливо, але твердо. Пошліться на зайнятість і пообіцяйте вислухати, як тільки завершите роботу.

Бій прокрастинації, або як робити все вчасно

Ще одна порада:

Використовуйте свої біоритми по максимуму. Найбільш відомим є поділ хронотипів на три різновиди: ранковий (жайворонок), денний (голуб) і вечірній (сова). До речі, за статистикою більшість людей є саме голубами (51% населення), на другому місці за популярністю – сови (33%) і замикають список – жайворонки (16%).

І намагайтеся не працювати у «вичавленому» стані. Пам'ятайте, що ігнорування втоми призведе і до зниження продуктивності, і до проблем зі здоров'ям.

Вакансии дня

Комментарии