Обман на співбесіді. Хто більше викривляє інформацію — роботодавці чи пошукачі

Співбесіда під час приймання на роботу — це двосторонній обмін інформацією між пошукачем і роботодавцем. У той час як пошукач презентує свої професійні навички, роботодавець надає інформацію про компанію і посаду, яка пропонується. Але, на думку 63% офісних співробітників, під час співбесіди викривляють інформацію однаковою мірою і роботодавець, і пошукач. Такі дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua.

Хоча серед обивателів побутує думка, що під час співбесіди більш зацікавленою стороною є пошукач, це далеко не завжди відповідає дійсності. За даними попередніх досліджень , більше ніж половина опитаних компаній застосовували переманювання співробітників у конкурентів. Щоб отримати цінного співробітника, кваліфікованого експерта або безвідмовного трудягу, роботодавці також готові «хитрувати» на співбесідах.

Хто більш правдивий: роботодавець чи пошукач? 63% опитаних впевнені: у процесі співбесіди обидві сторони маніпулюють інформацією у своїх інтересах. 19% респондентів вважають, що більше приводів схитрувати і навіть прибрехати є у пошукачів, а 14% офісних працівників звинувачують у тому ж роботодавців. Є і романтики: 4% офісних співробітників вважать, що всі чесні й надають винятково правдиву інформацію про себе й свою компанію.

Особисто зіштовхувались із недостовірною інформацією на співбесіді 71% пошукачів — у цьому вони звинувачують рекрутерів і роботодавців. Прикрашати дані про себе і про свої професійні якості в резюме намагались 57% офісних співробітників. До того ж кожен десятий із них регулярно подає про себе неправдиву інформацію. На співбесіді пошукачі не набагато частіше кажуть правду: у цій ситуації інформацію викривляють лише 54% опитаних, і серед них лише 7% прикрашають завжди. Це не дивно, адже під час співбесіди роботодавцю легше перевірити, чи правду каже пошукач. «Обманщиків» однаково багато і серед чоловіків, і серед жінок.

Як викривляє інформацію роботодавець або рекрутер на співбесіді? У половині випадків роботодавець перебільшує можливості кар'єрного зростання. На другому місці — надання неправдивої інформації про зарплату і компенсації, а на третьому — хибні дані про рівень позиції і майбутні завдання. Крім того, кожен третій офісний співробітник стикався з тим, що применшувався рівень складності роботи, а обіцяний графік роботи не відповідав дійсності. 23% респондентів відзначили, що на співбесіді їм надавали не повністю правдиву інформацію про соціальні гарантії, а 16% опитаних поскаржились на недостовірну інформацію про саму компанію. І лише 4% респондентів упевнені: на співбесіді вони почули від роботодавця чисту правду.

Чоловікам частіше, ніж жінкам, надавали неправдиву інформацію про зарплату і компенсації (51% і 43% відповідно). Офісним співробітникам, старшим за 40 років, значно частіше подавалась недостовірна інформація про компанію (20%), а також про рівень заробітної платні (52%).

Залежно від професійної сфери, роботодавці по-різному викривляють інформацію. Працівники сфери виробництва частіше чули правду про рівень позиції і майбутні завдання, а також про графік роботи. У сфері будівництва і нерухомості роботодавець частіше дезінформував опитаних стосовно складності роботи. Найбільш правдиві з майбутніми службовцями банки й фінансисти: лише кожен десятий працівник у цій галузі отримав недостовірну інформацію про компанію. А ось роботодавці у сфері маркетингу й реклами в 60% випадків грішили тим, що перебільшували можливості кар’єрного зростання.

Що прикрашає пошукач? Найчастіше — рівень зарплати на попередньому місці роботи (42%), очевидно, щоб на новій роботі платили більше. Кожен третій офісний співробітник прикрашає мотиви пошуку роботи. 28% респондентів замовчували або викривляли інформацію щодо причин звільнення, а ще 28% опитаних недоговорювали про наявність пропозицій від інших компаній. Пошукачі також схильні замовчувати конфлікти з керівництвом, не видавати свою справжню зацікавленість у цій компанії або посаді, перебільшувати свої професійні навички і досвід роботи. Крім цього, в ТОП-10 найбільш викривленої пошукачами інформації увійшли особисті якості та обов’язки на попередньому місці роботи.

Жінки частіше, ніж чоловіки, перебільшують рівень зарплати на попередньому місці роботи (44% і 40% відповідно). Прекрасна стать також частіше замовчує мотиви пошуку роботи і причини звільнень. Чоловіки ж уникають розповідей про конфлікти з керівництвом і наявність пропозицій від інших компаній.

Найбільш правдивими виявились пошукачі в сфері страхування, банківських і фінансових послуг. Люблять прикрасити як і резюме, так і розповідь про себе під час співбесіди маркетологи, рекламники, а також працівники сфери торгівлі.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в липні 2013 року. Загалом було опитано 1716 респондентів.


Результаты предыдущих исследований







Facebook




Шановні журналісти, для того, щоб отримати нові дослідження або коментарі чи уточнення до вже опублікованих, звертайтеся до менеджера зі зв’язків зі ЗМІ HeadHunter Україна Наталії Маціпури, написавши їй на адресу n.matsipura@hh.ua , або зателефонувавши за тел. 8 (044) 230-87-39 (вн.6318).


Представників компаній з питань проведення досліджень чи опитувань на замовлення просимо звертатися до департаменту продажів sales@hh.ua Тел. 80 (44) 230 87 398.


Компанія HeadHunter аналізує найбільшу базу резюме і вакансій у російськомовному Інтернеті, яка оновлюється щосекунди – це резюме понад 7 мільйонів фахівців із 8 різних країн Північної і Східної Європи. Ми проводимо опитування як по всій базі, так і для майже 400-тисячної аудиторії економічно активного населення України.





Понравилась статья? Расскажите о ней друзьям:






Твой Мир