Українці змінюють роботу кожні 2−3 роки

Українці не схильні до частої зміни роботи. Оптимальним, на думку офісних співробітників, є варіант зміни роботи один раз у три–чотири роки зі збільшенням зарплати або кар’єрним зростанням. Однак роботу в більшості випадків приходиться змінювати частіше: раз у два–три роки. Такі дані були отримані в результаті опитування Міжнародного кадрового порталу hh.ua

Офісні співробітники переходять із компанії в компанію раз у 2–3 роки. Ті, хто лише починає працювати, у середньому змінили одне місце роботи або поки що не змінювали роботу взагалі. Спеціалісти з досвідом 3–6 років швидше за все змінювали роботу один чи два рази, а ті, хто на ринку праці 6–10 років, –2–3 рази. Претенденти з досвідом від 10 років змінили максимум 5 робіт.

І взагалі більшість респондентів найбільш виграшними для кар’єри вважають дві стратегії. Перша: зміна роботи кожних 3–5 років і тільки з поліпшенням умов роботи. Цю стратегію вибрали 55 % опитаних. Другою успішною схемою вважають поступове зростання в межах однієї компанії – такий розвиток кар’єри обрали чверть опитаних. Занадто часта зміна роботи (кожних півроку, щороку) чи навпаки тривала робота в одній компанії приваблює значно меншу кількість офісних співробітників.

Очевидно, що найбільшими любителями швидких змін виявилися ті, хто тільки починає кар’єру (14 %), а найбільшими прихильниками стабільної роботи – респонденти з досвідом роботи понад 10 років.

Більшість роботодавців спокійно ставляться до претендентів, які часто змінюють роботу. Лише 20 % респондентів змушені регулярно пояснювати цю ситуацію на співбесідах. Ще у 20 % випадків таке питання виникало лише тоді, коли претендент на роботу дійсно мало працював на попередніх роботах або мало місце спірне звільнення. Решта 60 % роботодавців у першу чергу зацікавлені в професійних навиках кандидата, а не в причинах його попередніх звільнень.

Найпопулярніша причина пошуку нового місця роботи – відсутність кар’єрних перспектив. Саме це й стало причиною для звільнення 40 % опитаних офісних працівників. На другому місці – низька зарплата і неможливість її підвищення. А ось конфлікти, нерозуміння і стрес на робочому місці до звільнення призводять вкрай рідко, хоча й спричиняють погіршення самопочуття офісних працівників .

Більше за інших про своє професійне зростання турбуються кандидати середнього віку, які працюють уже 6–10 років. Більше ніж половина (52 %) офісних працівників з цієї групи хоча б раз звільнялися з причин відсутності перспектив кар’єрного зростання. Також більше за інших досвідчені претенденти в розцвіті кар’єри занепокоєні, якщо немає можливостей для зростання зарплати (44 % проти середнього показника 36 %).

Для досвідчених працівників після 40 років вирішальним фактором для звільнення частіше, ніж у інших, стає невиплата зарплати і порушення фінансових зобов’язань (30 порівняно з 4 середнім показником 21 %). Бажання змінити профсферу притаманне переважно молодим спеціалістам із досвідом роботи 3–6 років (25 % проти середніх 17 %).

У цілому тенденція на ринку праці позитивна: зміна роботи в більшості випадків супроводжується підвищенням зарплати. Дві третини кандидатів при зміні роботи змогли поліпшити своє матеріальне становище, чверть – отримали нову роботу з тим же окладом, але з можливістю професійного зростання. Кожен десятий офісний працівник переходить на нове місце на аналогічну посаду і ті самі гроші. І лише 4 % часто доводилося приставати на пропозицію з гіршими фінансовими умовами, ніж на попередній роботі.

Що вища позиція, то більше у претендента шансів знайти роботу з підвищенням зарплати. Так, у лінійних спеціалістів при зміні місця роботи зарплата зростає в 60 % випадків, у менеджерів середньої ланки – у 72 %, а ось у керівників – у 76 %.

Аналогічна тенденція простежується в розрізі кар’єрного зростання. Незважаючи на кризу останніх років, переважній більшості офісних працівників вдається або отримати роботу з кар’єрним зростанням відразу (51 %), або в перспективі (25 %). П’ята частина опитаних, шукаючи роботу востаннє, перейшла на аналогічну посаду. І лише 4 % погодилися на пониження. У цьому випадку закономірність «топ-менеджеру легше отримати підвищення» має ще вираженіший характер. Так, змінити роботу з підвищенням чи хоча би з беззаперечною перспективою розширення повноважень вдалося лише для 67 % лінійних спеціалістів, серед менеджерів середньої ланки це вже 82 % респондентів, а серед ТОП-працівників такий показник – 88 %.

Взагалі українці спокійно ставляться до зміни роботи. Для більше ніж половини опитаних це нормальне явище (55 %). С другої сторони значна частина респондентів (35 %) вважає, що пошук нової роботи – це вимушений захід, і в таких випадках стресу не уникнути. А ось радість від майбутніх змін відчувають тільки 11 % респондентів.

За оцінками 59 % офісних працівників, для того, щоб не «зіпсувати резюме», роботу слід змінювати не частіше ніж раз у 3–4 роки. Майже чверть опитаних (23 %) вважають, що зміна роботи кожних півроку або щороку не зіпсує біографію. Майже стільки ж упевнені, що частота зміни роботи не має значення, а важливий професійний рівень претендента.

Дані були отримані в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua . В опитуванні брали участь 5988 респонденти з різних регіонів України.


Результаты предыдущих исследований







Facebook




Шановні журналісти, для того, щоб отримати нові дослідження або коментарі чи уточнення до вже опублікованих, звертайтеся до менеджера зі зв’язків зі ЗМІ HeadHunter Україна Наталії Маціпури, написавши їй на адресу n.matsipura@hh.ua , або зателефонувавши за тел. 8 (044) 230-87-39 (вн.6318).


Представників компаній з питань проведення досліджень чи опитувань на замовлення просимо звертатися до департаменту продажів sales@hh.ua Тел. 80 (44) 230 87 398.


Компанія HeadHunter аналізує найбільшу базу резюме і вакансій у російськомовному Інтернеті, яка оновлюється щосекунди – це резюме понад 7 мільйонів фахівців із 8 різних країн Північної і Східної Європи. Ми проводимо опитування як по всій базі, так і для майже 400-тисячної аудиторії економічно активного населення України.





Понравилась статья? Расскажите о ней друзьям:






Твой Мир