30 % офісних працівників ненавидять 8 Березня. Але колег все одно вітають

Традиція святкувати Міжнародний жіночий день – незмінна і непохитна. Співробітницям дарують квіти й солодощі. На подарунки витрачають від 20 до 50 грн. Такі висновки Дослідницького центру Міжнародного кадрового порталу hh.ua спільно з bigmir.net .

Свята минулої епохи, як і звички, викорінити важко. Навіть після розвалу Радянського союзу 8 Березня залишилося «червоним днем у календарі», хоча і повністю втратило своє першопочаткове значення дня боротьби за права жінок. Для більшості офісних працівників воно означає лише жіноче свято, додатковий вихідний і початок весни.

Третина опитаних ставиться до свята негативно. Не дивно, що серед незадоволених більшість представники сильної статі. Чоловіки вдвічі частіше за жінок називають це свято «дратівним і фальшивим», а також «пережитком радянського часу» («валізою без ручки», зайвим святом, адже є День матері). Дами ставляться до свята з більшою ніжністю, ніж джентльмени, радіють додатковому вихідному і асоціюють його з початком весни.

Лише 5 % працівників назвали історичне призначення 8 Березня – день боротьби жінок за свої права. Цікаво, що справжнє значення свята пригадали респонденти переважно молодшої вікової категорії (до 20 років).

Не зважаючи на неоднозначне ставлення до 8 Березня, привітання співробітниць залишається традицією більшості компаній. Ігнорують свято лише у 7 % випадків і переважно це молоді колективи. Ще 10 % колективів інколи вітають співробітниць, а інколи – ні.

Керівник event-напряму компанії HeadHunter Анастасія Виноградова вважає, що ставлення до 8 Березня повинен формувати роботодавець. «Святкування «жіночого дня» в офісах несе в собі комплекс рішень. Це допомагає колективу стати командою – чоловіки об’єднуються, щоб обговорити подарунки для своїх колег. Стосунки в колективі стають гармонійнішими, зростає довіра до колег, співробітники відчувають турботу». Згуртований, дружний колектив продуктивніший, а це – в інтересах роботодавця.

Тетяна Фоменко, директор з розвитку Центру Командного Взаємодії «Еко Тур», психолог і бізнес-тренер дотримується тієї ж точки зору. Компанії, які намагаються ігнорувати це свято, приречені на невдоволення та приховану ненависть власних, навіть найбільш свідомих, співробітників , вважає експерт. «Перша причина в тому, що, вітаючи одне одного, співробітники намагаються самостійно налагодити або створити хоча б на час комфортну внутрішню атмосферу. Те, на що в більш розвинених країнах виділяють спеціальних людей та кошти в першу чергу. Намагаються виглядати хорошими співробітниками, не бажаючи такими бути насправді, докладати до цього реальні щоденні зусилля. На жаль, результат той самий, що і в сім'ях: стримуване штучним фасадом доброзичливості роздратування, конфлікти і втома накопичуються ще стрімкіше. Друга, не менш важлива причина того, що привітання з 8-м березня працюють, - суперечлива картина світу працюючих жінок. З одного боку, вони хочуть соціального утвердження в тій же якості, що і чоловіки, з іншого - «жіночності». Співробітники ніби морально «погладжують» жінок у колективі, кажучи їм: «я бачу в тобі жінку»».

Квіти і цукерки – безперечні лідери подарунків до 8 Березня. До трійки лідерів також ввійшла недорога сувенірна продукція: ручки, статуетки, рамочки для фотографій. Значно рідше дарують просто листівки і майже ніколи – гроші. Також співробітницям презентують подарункові сертифікати, косметику, парфуми, шампанське або інше спиртне, квитки в кіно, на концерт, в театр і навіть на іподром, влаштовують корпоративи, шоу, вистави, сюрпризи. Особливо просунуті чоловіки самостійно накривають стіл для дам.

Відповідно до статистики порталів bigmir.net і tochka.net , офісні працівники активно вітають колег з Міжнародним жіночим днем за допомогою смс-повідомлень і електронних листівок з квітковими композиціями. Люблять вітати колег у віршованій формі, смішно і не надто багатослівно. При цьому найпопулярнішими святами за пошуковими запитами лишаються Новий рік, Різдво, 8 Березня і День святого Валентина.

Керівництво компанії не поспішає розщедрюватися на подарунки до 8 Березня, тому фінансові витрати обтяжують переважно чоловіків-співробітників. Інколи платять профспілки або навіть самі жінки. Оскільки в більшості випадків гендерний склад колективів досить рівномірний, то фінансова ніша для чоловіків не надто важка.

Якщо колектив переважно дамський – прийдешнє свято стає для представників сильної статі випробуванням. Більшість чоловіків у такій ситуації воліють робити недорогі подарунки. Небагато звертаються за фінансовою підтримкою до керівництва або ж викладають великі суми на подарунки. Дехто обходиться вітанням «на словах» або накривають стіл.

Більшість подарунків на 8 Березня вартують від 20 до 100 грн (61 %). П’ята частина від 100 до 200 грн. Рідше чоловіки витрачають менше 20-ти грн (8 %) чи більше 200 грн (9 %). Цікавий факт: жінки схильні занижувати вартість подарунка до 8 Березня. За їхніми оцінками, торішні подарунки були дешевші, ніж за оцінками чоловіків.

У 75 % випадків усім жінкам, незалежно від статусу, дарують однакові за вартістю презенти. Керівники, неформальні лідери і «любимчики» колективу отримують як подарунок те саме. Хоча в четвертій частині фірм жінкам-керівникам прийнято дарувати солідніший подарунок. Статус все ж таки зобов’язує.

Дані отримали в результаті опитування, яке проходило серед зареєстрованих користувачів сайту hh.ua у лютому 2013 року. В опитуванні брали участь 1547 респондентів, серед яких 42 % чоловіки, 58 % – жінки віком від 21 до 40 років.


Результаты предыдущих исследований







Facebook




Шановні журналісти, для того, щоб отримати нові дослідження або коментарі чи уточнення до вже опублікованих, звертайтеся до менеджера зі зв’язків зі ЗМІ HeadHunter Україна Наталії Маціпури, написавши їй на адресу n.matsipura@hh.ua , або зателефонувавши за тел. 8 (044) 230-87-39 (вн.6318).


Представників компаній з питань проведення досліджень чи опитувань на замовлення просимо звертатися до департаменту продажів sales@hh.ua Тел. 80 (44) 230 87 398.


Компанія HeadHunter аналізує найбільшу базу резюме і вакансій у російськомовному Інтернеті, яка оновлюється щосекунди – це резюме понад 7 мільйонів фахівців із 8 різних країн Північної і Східної Європи. Ми проводимо опитування як по всій базі, так і для майже 400-тисячної аудиторії економічно активного населення України.





Понравилась статья? Расскажите о ней друзьям:






Твой Мир