Чому звільняються люди?

Так, у своїй щоденній практиці вихідне інтерв'ю або анкетування використовують чи використовували лише 47% HR-фахівців. Ще чверть вважає, що непогано було б запровадити таку практику в роботі компанії, але з певних причин цього не роблять.

Лише половина компаній цікавиться думкою фахівців, які звільняються, про те, як працювалося у компанії.

Практика «вихідного інтерв'ю» відома на українському ринку, хоча і не широко. Майже половина спеціалістів з персоналу знайома з компаніями, які практикують такий вид роботи зі співробітниками. 37% опитаних вважають таку практику радше винятком, ніж нормою.

Основна мета вихідного інтерв'ю − з'ясувати обставини і причини звільнення, а також дізнатися думку співробітника про атмосферу в компанії.

Такий знак уваги, як «вихідне інтерв'ю», надають далеко не всім співробітникам. Найчастіше провести прощальну співбесіду необхідно тоді, коли звільняється цінний співробітник (48%), а також якщо на підприємстві спостерігається велика плинність персоналу (39%), при звільненні за спірних обставин (34%) і при звільненні ТОП-менеджера (34%) або співробітника, який пропрацював тривалий період (32%).

Результати інтерв'ю використовують в компаніях найчастіше для розробки стратегії роботи з персоналом (48%), просто вивчають результати «для себе» (28%), доносять інформацію усім зацікавленим особам (22%).

Найкращий формат для вихідного інтерв'ю – неформальна розмова віч-на-віч (57%), рідше використовують стандартну письмову анкету (19%) або ставлять усно кілька стандартних запитань (7%).

Очевидно, що найпопулярніше питання – причина звільнення. Причому дуже часто фахівці з персоналу намагаються з'ясувати справжню, а не формальну причину звільнення, і зробити з цієї інформації відповідні висновки.

На другому за популярністю місці питання: куди йде пошукач, чи є вже нове місце роботи. Рідше HR-менеджера хвилює можливість утримати співробітника в компанії, а також умови, за яких це стає можливим.

Також популярне питання про плюси і мінуси роботи компанії і про те, що варто змінити у кращий бік. Мабуть, менеджери з персоналу розраховують отримати від працівника, який іде, максимально прямі й щирі відповіді.

Вихідне інтерв'ю проводять, коли співробітник тільки-но зібрався йти (48%) або коли прийнято остаточне рішення (24%), а іноді навіть тоді, коли підписано всі папери і здано всі цінності (24%).

Більшість HR-фахівців зацікавлена в такому інструменті роботи з персоналом і бачить перспективи його розвитку.

Лише 20% роботодавців не мають бази даних своїх колишніх співробітників, правда у більшості роботодавців (55%) це просто формальна статистика, і лише чверть компаній використовують таку базу даних як кадровий резерв.

Дані було отримано у результаті опитування, що проходило серед зареєстрованих користувачів сайту hh.ua у січні 2013 року. В опитуванні взяли участь 500 HR-фахівців.


Результаты предыдущих исследований







Facebook




Шановні журналісти, для того, щоб отримати нові дослідження або коментарі чи уточнення до вже опублікованих, звертайтеся до менеджера зі зв’язків зі ЗМІ HeadHunter Україна Наталії Маціпури, написавши їй на адресу n.matsipura@hh.ua , або зателефонувавши за тел. 8 (044) 230-87-39 (вн.6318).


Представників компаній з питань проведення досліджень чи опитувань на замовлення просимо звертатися до департаменту продажів sales@hh.ua Тел. 80 (44) 230 87 398.


Компанія HeadHunter аналізує найбільшу базу резюме і вакансій у російськомовному Інтернеті, яка оновлюється щосекунди – це резюме понад 7 мільйонів фахівців із 8 різних країн Північної і Східної Європи. Ми проводимо опитування як по всій базі, так і для майже 400-тисячної аудиторії економічно активного населення України.





Понравилась статья? Расскажите о ней друзьям:






Твой Мир