72% офісних працівників п’ють на роботі

Найбільш «питущі» за відгуками респондентів – айтішники. Лише 17% роботодавців забороняють програмістам і сисадмінам пити на роботі, однак у них же й найсуворіші правила – пити можна тільки після закінчення робочого дня (41%). Частіше від інших забороняють вживати спиртне на роботі співробітникам готельно-ресторанної сфери (41%), адже у них найбільший спокуса. Під час робочого дня більше всіх доводиться випивати працівникам консалтингового бізнесу (58%). А ось розмір компанії на правила вживання спиртного практично не впливає – однаково п'ють (або не п'ють) і в маленьких колективах, і у великих корпораціях.

У багатьох офісах вживання алкоголю дозволено навіть протягом робочого дня. Категорично заборонено вживати «міцні» напої в третині українських компаній.

Більшість офісних співробітників до алкоголю ставиться досить тепло. Лише 31% вкрай негативно налаштовані до застіль з міцними напоями. Особливу любов до питва висловили 10%. Решта 59% респондентів спокійно ставляться до алкоголю на роботі, ситуативно вирішуючи, вживати чи ні. Найбільше люблять випити з колегами айтішники (13%) і маркетологи (17%) − серед них найбільша кількість тих, хто схвалює алкоголь на роботі.

Приводи для того, щоб випити на роботі ще до закінчення робочого дня, бувають різними, найпопулярніші – день народження співробітника і корпоративні свята.

Незважаючи на те, що алкоголь вживають часто, майже всі респонденти говорять, що в цьому питанні панує поміркованість і демократія. П'ють або мало (46%), або кожен вирішує для себе скільки пити (44%). Значне вживання алкоголю прийняте лише в десятій частині українських компаній (11%). До того ж часті і гучні пиятики частіше трапляються у чоловіків (12%), ніж у жінок (8%). За даними опитування найбільші любителі великих бенкетів – співробітники готельно-ресторанного бізнесу (20% з тих, кому це дозволено), маркетологи (15%) і медики (15%).

Демократія панує в українських офісах і стосовно того, пити чи не пити з начальством. Більше половини співробітників (62%) можуть самі вирішувати, пити чи не пити з керівником, ще 12% обов'язково відмовлять, а 16% навпаки із задоволенням вип'ють з шефом. Не зможуть сказати «ні» лише 10% респондентів.

95% керівників беруть участь у застіллях разом зі своїми підлеглими, але абстинентів серед них так само мало, як і любителів багато випити. Частина босів п'є нарівні з підлеглими (37%), інші п'ють менше від інших (41%). Мало хто має звичку пити більше підлеглих (7%), або не пити зовсім (9%). Найбільше схильні до нестримних веселощів керівники в готельно-ресторанному бізнесі (10% тих, хто п'є більше підлеглих), а найпомірніші шефи в айтішників (15% тих, хто на застіллях не вживає).

Спокійно ставляться в компаніях до тих, хто «відзначився» під час офісних гулянь. Половина працівників (50%) розуміє – це буває з кожним, ще приблизно стільки ж (41%) не пропустять нагоди і будуть жартувати над колегою. А ось десятій частини тих, хто не розрахував свої сили, не пощастить – їх очікує різке засудження колективу (5%) або навіть серйозна розмова з керівництвом (4%). До слова, в маленьких компаніях керівництво спокійніше поставиться до застільним «пригод», ніж у великих.

Якщо ж вживати алкоголь без дозволу і тим паче протягом робочого дня, то наслідки будуть серйознішими – догана, штраф, аж до звільнення. З іншого боку, майже третина респондентів упевнена, що у них в компанії таких НС просто не може трапитися.

Навіть якщо пити в офісі заборонено або незручно, завжди можна сходити випити пива (і не тільки) після роботи. Принаймні, так роблять дві третини офісних співробітників.

Найчастіше після роботи влаштовують посиденьки з пивом (або не тільки) айтішники (87%), рідше інших − фахівці консалтингової сфери (65%).

Спілкування нетверезих колег призводить до різних наслідків – приємних і не дуже. За оцінками респондентів і перші, і другі трапляються однаково часто.

Історії, якими поділилися з нами респонденти, були різними. Незважаючи на загалом спокійне ставлення до алкоголю, розповіді значно частіше були про неприємності, пов'язані з вживанням алкоголю і нетверезими співробітниками – звільненнями, порушеннями правил техніки безпеки, нещасними випадками і травмами. Або просто про те, як на важливі документи було вилито келих червоного вина.

Серед кумедних історій найпопулярніші – це спогади про забуті речі (найчастіше ключі та гаманці) і нетверезе керівництво. Найприємніші «нетверезі» спогади – це історії не стільки про банальні посиденьки, скільки про цікаві корпоративи або свята, де алкоголь був хорошим доповненням і до приємного колективу, і до цікавої програми.

Не все так однозначно зі «службовими романами» − для когось вони оберталися щасливим шлюбом, а для інших алкогольний флірт призводив до руйнації стосунків і сімей.

Дані було отримано в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua . В опитуванні взяли участь 1059 респондентів з різних регіонів України.


Результаты предыдущих исследований







Facebook




Шановні журналісти, для того, щоб отримати нові дослідження або коментарі чи уточнення до вже опублікованих, звертайтеся до менеджера зі зв’язків зі ЗМІ HeadHunter Україна Наталії Маціпури, написавши їй на адресу n.matsipura@hh.ua , або зателефонувавши за тел. 8 (044) 230-87-39 (вн.6318).


Представників компаній з питань проведення досліджень чи опитувань на замовлення просимо звертатися до департаменту продажів sales@hh.ua Тел. 80 (44) 230 87 398.


Компанія HeadHunter аналізує найбільшу базу резюме і вакансій у російськомовному Інтернеті, яка оновлюється щосекунди – це резюме понад 7 мільйонів фахівців із 8 різних країн Північної і Східної Європи. Ми проводимо опитування як по всій базі, так і для майже 400-тисячної аудиторії економічно активного населення України.





Понравилась статья? Расскажите о ней друзьям:






Твой Мир